Projekty 3D - wybierz przedmiot, którego nauczasz

MATEMATYKA

GEOGRAFIA

HISTORIA

PRZYRODA

FIZYKA I CHEMIA

JĘZYK POLSKI

JĘZYK OBCY

SZTUKA

TECHNIKA

INNE
3-wymiarowe bloki frakcji
Gotowe pliki na drukarkę Banach3D
BS_base_7h40min
1.46MB
BS_one_labeled_7h40min
1.13MB
BS_one_unlabeled_7h40min
1.03MB
BS_one-eighth.a_labeled_4h
1.11MB
BS_one-eighth.a_unlabeled_4h
431.85kB
BS_one-eighth.b_labeled_2h.gcode
1.12MB
BS_one-eighth.b_unlabeled_2h25min
416.16kB
BS_one-eighth.c_labeled_1h50min
1.04MB
BS_one-eighth.c_unlabeled__2h45min
564.75kB
BS_one-fifth_labeled_4h25min
1.02MB
BS_one-fifth_unlabeled_4h15min
484.43kB
BS_one-fourth.a_labeled_4h40min
911.80kB
BS_one-fourth.a_unlabeled_4h30min
520.24kB
BS_one-fourth.b_labeled_3h15min
938.23kB
BS_one-fourth.b_unlabeled_3h
573.34kB
BS_one-half_labeled_5h50min
1.31MB
BS_one-half_unlabeled_5h30min
697.19kB
BS_one-seventh_labeled4h10min
806.25kB
BS_one-seventh_unlabeled_4h
444.06kB
BS_one-sixteenth_labeled_1h25min
819.74kB
BS_one-sixteenth_unlabeled_1h15min
298.48kB
BS_one-sixth.a_labeled_4h15min
1.17MB
BS_one-sixth.a_unlabeled_4h10min
459.83kB
BS_one-sixth.b_labeled_2h25min
1.23MB
BS_one-sixth.b_unlabeled_2h15min
518.12kB
BS_one-sixty-fourth_labeled_30min
521.40kB
BS_one-sixty-fourth_unlabeled_30min
178.80kB
BS_one-third_labeled_5h
1.35MB
BS_one-third_unlabeled_5h
578.73kB
BS_one-thirty-second_labeled_50min
1.04MB
BS_one-thirty-second_unlabeled_45min
238.08kB
BS_one-twelfth_unlabeled_2h10min
362.27kB
BS_one-twenthy-fourth_labeled_1h15min
614.40kB
BS_one-twenthy-fourth_unlabeled_1h10min
258.62kB
Inne dokumenty
Źródłowe pliki projektu 3D (.stl)
szczescian
38.13kB
base
9.33kB
one_labeled
31.25kB
one_unlabeled
2.18kB
one-eighth.a_labeled
534.55kB
one-eighth.a_unlabeled
2.14kB
one-eighth.b_labeled
492.81kB
one-eighth.b_unlabeled
2.18kB
one-eighth.c_labeled
541.58kB
one-eighth.c_unlabeled_
2.18kB
one-fifth_labeled
271.15kB
one-fifth_unlabeled
2.18kB
one-fourth.a_labeled
65.75kB
one-fourth.a_unlabeled
2.18kB
one-fourth.b_labeled
67.81kB
one-fourth.b_unlabeled
2.18kB
one-half_labeled
266.97kB
one-half_unlabeled
2.18kB
one-seventh_labeled
87.01kB
one-seventh_unlabeled
2.14kB
one-sixteenth_labeled
446.06kB
one-sixteenth_unlabeled
2.18kB
one-sixth.a_labeled
454.09kB
one-sixth.a_unlabeled
2.14kB
one-sixth.b_labeled
443.11kB
one-sixth.b_unlabeled
2.18kB
one-sixty-fourth_labeled
431.71kB
one-sixty-fourth_unlabeled
2.18kB
one-third_labeled
441.64kB
one-third_unlabeled
2.18kB
one-thirty-second_labeled
695.60kB
one-thirty-second_unlabeled
2.18kB
one-twelfth_unlabeled
2.14kB
one-twenthy-fourth_labeled
256.89kB
one-twenthy-fourth_unlabeled
2.14kB
one-twenthy-fourth_unlabeled-1
2.14kB
Opis

3-wymiarowe bloki frakcji. 

Instrukcja drukowania:

1. Pobierz gotowe pliki na drukarkę Banach 3D (pliki *.gcode).

UWAGA: te pliki są przeznaczone wyłącznie na drukarkę Banach 3D, nie będą działały na innych drukarkach!

Zalecamy używanie plików gcode ze słowem „raft” w nazwie. Są to wydruki z podkładką, którą się usuwa po wydrukowaniu. Doświadczeni drukarze 3D mogą używać pozostałych plików gcode bez podkładki/raftu.

2. Skopiuj pliki na kartę SD.

3. Umieść kartę SD w gnieździe drukarki i włączaj po kolei drukowanie plików.
UWAGA: Gcody do pobrania na drukarkę Banach Smart mają nazwy zaczynające się od liter BS

Łączny czas wydruku to ok 200 godzin

Opis:

Ułamki są często nauczane za pomocą dwuwymiarowych figur, grafiki lub manipulacji. Korzystając z 3 wymiarów, uczniowie mogą lepiej zrozumieć ułamki dzięki zwiększonej świadomości przestrzennej, wprowadzając koncepcje obszaru i objętości w młodszym wieku. Ułamkowy charakter bloków można rozszerzyć na pojęcia objętości, pola powierzchni, współczynników wzrostu i skali, współczynników i proporcji itp. 

Instrukcja

Jedną z największych zalet tego manipulowania jest fakt, że jest on skalowalny do poziomu klasy i nauczanej głębi koncepcji. Poniższe instrukcje zawierają instrukcje dotyczące drukowania i używania bloków frakcji na podstawie tych czynników.


Podane pliki są skalowane tak, że największy blok, blok jednoczęściowy, będzie mierzył dokładnie 10 cm x 10 cm x 10 cm. Jest to najprawdopodobniej zbyt duże dla uczniów, ale może być świetnym narzędziem demonstracyjnym dla nauczyciela. Modele uczniów powinny być zmniejszone o 50%, aby utworzyć kostkę jednostki ucznia o wymiarach 5 cm x 5 cm x 5 cm.


A. Wstępne koncepcje frakcji


Wydrukuj bazę i oznaczone bloki: jeden, pół, jedną trzecią, jedną czwartą (a), jedną piątą, jedną szóstą (a), jedną siódmą i jedną ósmą (a). Zaleca się drukowanie każdego typu bloku w innym kolorze, jeśli to możliwe, w celu łatwej identyfikacji. Wydrukuj wystarczającą ilość każdego bloku, aby razem mogli utworzyć jedną całość (tj. Wydrukuj dwa bloki po połowie, trzy bloki po jednej trzeciej itd.)


Użyj bloków, aby zbadać, jak całość można podzielić na równe części.

Przykładowe pytania:

„Ile osób potrzebuje równości jednej całości?”

„Ile szóstych zajmuje wyrównanie jednej całości?”

„Jeśli całość jest podzielona na siedem równych części, jaki jest rozmiar jednej części?”


Użyj bloków do zbadania równoważnych ułamków lub brakujących części całości.

Przykładowe pytania:

„Ile czwartych potrzeba, by stworzyć połowę?”

„Jedna ósma plus jedna ósma równa się innej części ułamkowej?”

„Biorąc pod uwagę jedną czwartą i jedną ósmą, jakie kombinacje frakcji użyłbyś do uzupełnienia całości?”


Rozbudowa. Bloki jeden-czwarty, jeden szósty i jeden-ósmy mają więcej niż jeden kształt bloku. Są one oznaczone jako bloki b i c. Bloki te można wykorzystać do pokazania, że ​​równoważne części ułamkowe mogą przybierać różne formy i mogą być wykorzystane do wczesnej dyskusji na temat równoważnych objętości w odniesieniu do różnych kształtów. Wydrukuj te bloki w tym samym kolorze, co ich ułamkowe odpowiedniki, aby ułatwić identyfikację.

B. Relacje długości, powierzchni i objętości.


Wydrukuj sześcian jednoczęściowy, sześcian jeden-ósmy (c) i sześcian jeden-sześćdziesiąt cztery. Wybierz wersje oznaczone etykietą lub bez etykiety. Te trzy kostki można wykorzystać jako wprowadzenie do relacji współczynnika skali między długością, polem powierzchni i objętością.

Przykładowe pytania:

„Jak długość jednej krawędzi jednej ósmej kostki jest porównywalna z długością jednej krawędzi sześcianu jednostkowego?” (to połowa długości)

„W jaki sposób obszar jednej powierzchni jednej ósmej kostki jest porównywalny z obszarem jednej powierzchni sześcianu jednostki?” (jest to jedna czwarta powierzchni)

„Jak objętość jednej ósmej kostki jest porównywalna z długością objętości sześcianu jednostkowego?” (jest to jedna ósma objętości)


Rozszerz te pomysły na sześcian 1/64 i poproś uczniów, aby znaleźli wzór (współczynnik skali liniowej jest podniesiony do kwadratu, aby znaleźć pole powierzchni i sześcian, aby znaleźć objętość). Rozszerz te pomysły, drukując inne nieregularne bloki i zbadaj zmiany wymiarów, powierzchni i objętości.


Istnieje wiele, wiele bardziej ekscytujących sposobów korzystania z tych bloków!


Przedmiot: Matematyka ,
Czas druku: 00:00:00
Koszt druku: 400.00 zł
Typ praw autorskich:
Jak skorzystać z serwisu BANACH 3D na lekcji

Znajdź projekt

związany z Twoim przedmiotem


Pobierz pliki

dostępne dla projektu


Uruchom

drukarkę Banach3D


Dodaj pliki

do drukarki Banach3D


Obserwuj druk

przedmiotu demonstrując go uczniom


Wyjmij przedmiot

z drukarki i urozmaicaj nim swoje lekcje